انواع کلید و عملکرد هر کدام از آنها

انواع کلید و عملکرد هر کدام

مقدمه: کلیدها ابزاری رایج هستند که برای باز کردن و بستن انواع قفل ها به کار می روند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف با عملکردهای گوناگون موجود هستند. در این مقاله، به بررسی انواع رایج کلیدها و عملکرد هر کدام می پردازیم.

انواع کلیدها:


کلیدهای معمولی: این نوع کلیدها رایج ترین نوع کلید هستند و برای باز کردن انواع قفل های درب، کشو و کابینت استفاده می شوند. آنها دارای دندانه هایی هستند که با پین های داخل قفل مطابقت دارند.

کلیدهای اسکلتی: این نوع کلیدها برای قفل هایی با مکانیزم پیچیده تر استفاده می شوند. آنها دارای دندانه های بیشتری هستند که در اشکال و اندازه های مختلف قرار دارند.

کلیدهای سیلندر: این نوع کلیدها برای قفل های سیلندر استفاده می شوند. آنها دارای یک پین بلند هستند که در داخل سیلندر قفل قرار می گیرد.

کلیدهای مربعی: این نوع کلیدها برای قفل های مربعی استفاده می شوند. آنها دارای یک تیغه مربعی هستند که در داخل سوراخ قفل قرار می گیرد.

کلیدهای شش گوش: این نوع کلیدها برای قفل های شش گوش استفاده می شوند. آنها دارای یک تیغه شش گوش هستند که در داخل سوراخ قفل قرار می گیرد.

کلیدهای آلن: این نوع کلیدها برای پیچ های آلن استفاده می شوند. آنها دارای یک تیغه L شکل هستند که در داخل سر پیچ قرار می گیرد.

کلیدهای کامپیوتر: این نوع کلیدها برای روشن و خاموش کردن کامپیوتر، ورود به سیستم و انجام سایر عملکردها استفاده می شوند.

کلیدهای خودرو: این نوع کلیدها برای روشن و خاموش کردن خودرو، قفل و باز کردن درب ها و انجام سایر عملکردها استفاده می شوند.

Car_Switch_alokilid

عملکرد کلیدها: عملکرد کلیدها بر اساس نوع قفلی که برای آن طراحی شده اند، متفاوت است. با این حال، به طور کلی، کلیدها با قرار دادن دندانه ها یا پین های خود در داخل قفل و چرخاندن آنها برای باز کردن یا بستن قفل عمل می کنند.


نکاتی در مورد انتخاب و استفاده از کلیدها:

  • همیشه از کلیدهای مناسب برای قفل های خود استفاده کنید.
  • کلیدهای خود را در مکانی امن نگهداری کنید.
  • به طور مرتب کلیدهای خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه آسیب دیدگی، آنها را تعویض کنید.
  • اگر کلید خود را گم کردید، فوراً قفل های خود را تعویض کنید.

مطالعه بیشتر : شغل-قفل-و-کلید-سازی

کلیدسازی سیار و شبانه روزی الوکلید

اگر به خدمات کلید سازی نیاز دارید، می توانید با شرکت الوکلید تماس بگیرید. این شرکت خدمات مختلفی از جمله ساخت انواع کلید، تعویض قفل، باز کردن قفل های شکسته و گمشده و ارائه خدمات کلید سازی سیار و شبانه روزی را ارائه می دهد.

الوکلید،کلید سازی شبانه روزی الو کلید،کلید سازی شبانه روزی الوکلید غرب تهران الوکلید شرق تهران الوکلید جنوب تهران الوکلید شمال تهران کلید سازی سیار و شبانه روزی کلید سازی در تمام نقاط تهران

الوکلید:کلید سازی سیار و شبانه روزی در سراسر تهران بزرگ

از شمالی ترین نقطه تهران تا جنوبی ترین نقطه و از غربی ترین تا شرقی ترین نقطه تهران بزرگ

و یا مرکزشهر و یا بازار بزرگ هر جا به مشکل کلید و قفل و متعلقات آن برخوردید فقط کافیست با

الوکلید : کلید سازی سیار و شبانه روزی و تنها کالید سازی دارای شماره 4 رقمی 1763 تماس بگیرید.